(Health and) Safety - Reisverslag uit Wissington, Verenigd Koninkrijk van Kevin Kok - WaarBenJij.nu (Health and) Safety - Reisverslag uit Wissington, Verenigd Koninkrijk van Kevin Kok - WaarBenJij.nu

(Health and) Safety

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

20 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Wissington

Hallo Hollanders,

Ik hoor dat het daar niet mooier weer is dan hier, anders gezegd hier is het beter dan in NL!! :)
Met mij gaat het goed hoor. Ik ga graag shoppen en ben ook regelmatig ergens in de winkels te vinden. Ik ben in Nederland nog nooit zo vaak weg geweest in 5 weken tijd. Ik ben in Kings Lynn, Downham Market en in Wisbech geweest. Hier in Engeland vind je veelal dezelfde winkels in elke stad. Dat is een verschil met Nederland. En JA het is al de zesde week dat ik in het Engelse zit.

Ik heb alleen nog geen meter gezwommen. Maar waarschijnlijk als jullie dit lezen, dan lig ik net in het water. Ik doe wel regelmatig een potje tafeltennis, maar dat is nog geen zwemmen. Ook de landtraining doe ik regelmatig, maar te weinig.

Verder gaat het wel goed hoor, ik heb afgelopen week met 14 mensen in het huisje geleefd. Dit omdat het tweede huisje werd gerenoveerd en omdat er nieuwe mensen bijkwamen. Een stuk of 15 mensen erbij en dan gaan de Engelsen het huisje opknappen, dat is heel logisch!! . De douches en de wasmachines zijn ‘s avonds goed bezet. De pauzes waren druk en er was rommel zat. Ik zit nooit op de bank te eten, maar nu moest ik wel, niet echt geweldig met je bord op je schoot en je drinken tussen de voeten omdat het anders omver wordt gelopen.

Het Poolse stel waar ik het meest mee optrok is nu voor 4 weken terug naar Polen, ze zouden zwaaien als ze boven Nederland waren. Ik moet bijvoorbeeld hun auto eens in de week starten en ook de post in de gaten houden. Toen ze weg gingen kreeg ik de aardappels en wat Poolse worsten ;-) Anders gezegd, ze lieten de halve “kelder” achter voor mij, dat paste niet in het vliegtuig.

Er waren ook nieuwe mensen, nog nooit in Engeland geweest en spreken ook geen Engels. Omdat mijn supervisor er niet was moest ik ze op hun eerste werkdag naar de mensen van het gewaswerk begeleiden en daar werd dan verder uitgelegd wat ze moesten doen. Ook ben ik met de elektricien alle kamers afgelopen en hij controleerde de stopcontacten, lampen en het brandalarm. Hij zei dat het soms weleens voorkwam dat mensen bijvoorbeeld het brandalarm van het plafond halen.
Dit weekend had er een al een stuk uit de muur ger*md, maandag maar een goed gesprek en een flinke waarschuwing. Het is hun eerste maand, ze zitten nog in hun proeftijd. Overigens was dit niet in mijn huisje maar in het laatste van de drie huisjes.

Ik had afgelopen zondag ook de auto gewassen en weer als nieuw gemaakt, daar was na de rit op de heenweg naar Downham Market niks van te zien, de spiegels hingen nog net niet te druipen van de modder. De Hollandse stekker is ook niet meer toegestaan, is niet veilig genoeg, als ze het zien wordt het ingenomen. Ja, er komen regeltjes bij, de kleine lettertjes worden steeds kleiner. Dus nieuwe kabel voor de laptop en een scheermes, voor het geval de accu van de scheermachine leeg raakt. Nu staat er een schoenendoos met Hollandse stekkers in de auto en ’s avonds wordt er weleens “Holland Adapter Time” gebruikt voor de tweede telefoon en het scheerapparaat. :) :) ;-)

Eten koken gaat ook steeds beter. Het vlees en de groenten zijn nog steeds warm als de aardappelen van het vuur komen. Wel heb ik af en toe de verkeerde maat: teveel aardappelen en groenten. Ik neem meestal gewoon verse groenten en aardappelen, dat andere “spul” uit blik is hier niet te eten. Door de verkeerde verhouding aardappelen / groenten / vlees verdwijnen er ook regelmatig groenten en aardappelen in de “bin”. We hebben hier geen kippen, wel konijnen en fazanten.

Ohja, met de tomaten gaat het ietsje minder dan verwacht. De ene soort kan niet geplant worden omdat er al tien dagen geen zon heeft geschenen, de ander heeft wortelproblemen, en gaan slap hangen, de derde soort heeft veel last van Botrytis, dit is een ziekte waardoor de planten ook uitvallen. De planten in fase 2 op houtvezel hebben veel neusrot en de laatste soort heeft van alles wat, botrytis, neusrot en hier en daar een “kingsize” tomaat. Een te grote vrucht, dit wil de Engelse markt niet. Maar met de opdracht gaat het prima, ik zie veel en meet veel, hopelijk nog meer resultaten wanneer we echt gaan oogsten. Ik had deze week de eerste rode tomaten, de bovenkant was rood en de onderkant was zwart, dit is het zogenaamde neusrot.

Ik zal ook weer eens wat foto’s op het internet zetten, dan kunnen jullie het zien.

Groeten uit het regenachtige Engeland, maar nog altijd beter dan Nederland,

Kevin.

  • 20 Januari 2010 - 19:27

    Wendy:

    Heee Kevin!
    fijn om te horen dat het goed met je gaat en niet verhongerd daar!:)
    Leuke foto's heb je gemaakt tot nu toe! leuk dat we daar ook van mee kunnen genieten!:)

    Kusje Wendy

  • 21 Januari 2010 - 18:48

    Tante Petra:

    Hoi Kevin,
    Bedankt voor je verslag het is altijd weer spannend wat je schrijft.Zo te lezen gaat het allemaal wel goed met jou gelukkig.( Beter als met de tomaten daar. Maaar ja dat zal ook wel goed komen. Maar ik denk dat je daar wel heel veel ervaring op doet. Ome Cor heeft jou verjaardagskaart al aangekregen gisteren 20 januari.Dus hij kan er nog lang van genieten.
    Nou Kevin het ga je weer goed en tot het volgende bericht maar weer. Hopelijk hebben wij dan mooier weer!

    Heel veel groeten van de Fam. Knippels

  • 21 Januari 2010 - 21:30

    Peter En Christine:

    Hoi Kevin,

    Het is leuk om te horen dat je het er naar je zin hebt, zelfs met het regenachtige weer in Engeland.

    Zou je als je de elektricien nog eens ziet eens willen vragen waarom de 3 pen UK plug verplicht is,
    Want een telefoon adapter en dergelijke zijn allemaal klasse 2 dingen (de twee vierkantjes in elkaar die op de adapter gedrukt staan) en volgens Europese normen behoeft dit niet of mag dit niet voorzien worden van aarding. ( het zal wel een huisregel zijn)

    Een mooi brandalarm ook, als een draadje los is of onderbroken is werkt het dus ook niet.
    Een fail safe alarm kan wonderen verrichten, dit betekent als er een alarm wordt verwijderd of een draadje los of stuk gaat direct het alarm afgaat.

    Nog een leuke tijd toegewenst , en we blijven je volgen via deze site.
    De groeten uit ELSWOOD
    Peter en Christine en Rick, Femke en Thom.

  • 23 Januari 2010 - 16:34

    Brigitte:

    ha kevin
    ik kwam jullie mam tegen bij het zwembad en kreeg het adres. leuk om te lezen!!
    en heb je al spam op?? oh dat spul is lekker en overla kan dat bij. vooral met knoflook ne die met peper. als je die tegenkomt echt een keer proeven, ook kei lekker door de pasta. gebruik er maar geen boter bij.
    in ieder geval vergeet je stgeverslag niet want volgens mij wil dat er wel in gaan schieten.heel veel plezier!!
    oh ja, wat hoorde ik, niet zwemmen daar?? ohohoh dat wordt straks hard trainen als je terug komt!! ach geniet er lekker van en heel veel plezier.

    grtz brigitte

  • 27 Januari 2010 - 09:24

    Peter Kamp:

    Fijn te lezen dat het goed met je gaat tussen de tomaten en al die 'nieuwe mensen'. Gebruik je nu meer gebarentaal dan'Oxford Engels'?

    Met vriendelijke groet
    Peter

  • 31 Januari 2010 - 11:44

    Jan:

    Hoi Kevin,

    Fijn om te horen dat je het huishoudelijk werk op waarde waardeert. En je niet van de honger om komt.
    Lekker knus met velen op een kluitje.
    Mooie foto's en tot snel. Hier is het bijna carnaval dus ook bijna vakantie.

    Gr Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wissington

Kevin in Engeland

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

Woodbridge, Colchester, Cambridge and Swimming

04 Maart 2010

London 2 and other things!!!

18 Februari 2010

London 1!!

03 Februari 2010

Zwemmen! :):)

20 Januari 2010

(Health and) Safety
Kevin

Actief sinds 09 Dec. 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 7920

Voorgaande reizen:

12 December 2009 - 27 Maart 2010

Kevin in Engeland

Landen bezocht: