London 2 and other things!!! - Reisverslag uit Wissington, Verenigd Koninkrijk van Kevin Kok - WaarBenJij.nu London 2 and other things!!! - Reisverslag uit Wissington, Verenigd Koninkrijk van Kevin Kok - WaarBenJij.nu

London 2 and other things!!!

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

04 Maart 2010 | Verenigd Koninkrijk, Wissington

We hebben er weer 2 weken opzitten, het is alweer de twaalfde week van de stage, de tijd vliegt als het gezellig is. En dat is het nog altijd! :) En dat houden we nog wel even vol tot het einde, al komen er nu aan het einde van de week nog meer mensen bij! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Het was de bedoeling om op zaterdag 20 februari naar Londen te gaan, maar dat werd zondag omdat Robert niet thuis was op zaterdag. Ik, Robert, Withold en Teresa zijn op zondag de 21e rond 9.41 uur, Engelse tijd richting Londen vertrokken. Het kostte £ 28 ,- voor Londen en terug en dan konden we daar gebruik maken van de underground. We waren even na twaalf uur in Londen. We begonnen met de St. Paul Cathedral, daarna onder andere de Big Ben, London Eye, Tower Bridge, Tower of Londen , Pub, Buckingham Palace, Bank of England,Oxford street, Downing street en Monument. Ik ben er we; achter gekomen dat Londen te groot is om in 1 of 2 keer te zien!!! Als afsluiter nog een pub en de pizzahut en om 20.00 de trein om rond 22.30 uur weer terug te zijn bij Cornerways.

De volgende dag was erg vermoeiend, zeker als je op zondag de hele dag loopt. Ik had gewaswerk, indraaien, dieven, trossnoei, blad plukken en laten zakken. Dat is het werk wat ze hier uitgeven, iedereen heeft zijn eigen tralie of rijen en daar krijgen ze voor betaalt, iedere dag komt er iemand controleren of het werk ook goed wordt gedaan. Ze krijgen een vast bedrag per rij en het scheelt per ras hoeveel geld ze krijgen. Daarnaast zijn er sinds deze week ook meer Engelsen en het uitzendbureau is er ook weer, voor de oogst. Het pakhuisteam werkt weer in het pakhuis. Die deden voorheen ook nog regelmatig wat werk in de kas. Ik heb deze week vooral weer veel informatie verzameld en ben het aan het verwerken, ik doe een paar grote metingen maar ook veel kleine proeven voor mijn opdracht. Daarnaast check ik ook regelmatig de EC, pH en Temperatuur over het gehele bedrijf, kost zo’n 2 uur maar dan heb je ook wat. Ook alle proeven nalopen en bekijken wanneer de tomaten het beste geoogst kunnen worden, dus veel foto’s maken en ook in het gewas bezig zijn.

Afgelopen zaterdag en zondag heeft het eigenlijk alleen maar geregend en donker weer geweest en maandag en dinsdag waren uiterst zonnig met 950 en 1050 joules aan zonlicht. Zaterdag heb ik Robert geholpen met zijn dienst, het water geven, het klimaat en ook de storingen. Ze hadden de Priva geüpdatet afgelopen week, de instellingen stonden nog niet allemaal goed.

In de EKOfibre gaat het vrij goed, het ras dat erop staat heeft alleen zwakke wortels en hier en daar zie je dan ook een plant het erg moeilijk hebben. Vandaar dat ik nu een proef doe in een tralie met verschillende draingaten, om meer water kwijt te raken zodat de wortels gaat zoeken en een beter gestelsel krijgen. Ik mag zelf weten hoe, als ik maar weet wat de beste optie is na deze week en dan mag de rest ook gedaan worden. :)

Verder maken we deze week ook koppen
bij in de EKOfibre, ik mag de haken hangen hiervoor, als ik tijd heb. Het onderzoek en de onderzoekjes gaan voor. Ik ben benieuwd hoe de planten daarop gaan reageren. Het haken hangen wordt na het gewaswerk gedaan en de haak wordt pas volgende week aangeknoopt. Dit is een soort extra werk omdat dit niet per rij wordt betaald, maar per uur. Gelukkig krijg ik regelmatig wat hulp en hoef ik geen 2 hectare alleen te doen!! :) ;-)

Ik heb nog 3 weekenden en nog 3 volle weken te gaan voordat we weer voet aan wal zetten. Ik heb nog plannen voor Kings Lynn, Cambridge en Sandringham. Verder wil ik ook nog even langs een paar klasgenoten, zo’n 100 kilometer ten zuiden van waar ik zit. Dus ik heb nog genoeg te doen, waarschijnlijk is dit het een na laatste verslag. Maak je geen zorgen, de terugreis is al geboekt en betaald dus ik kom nog terug naar Nederland!!! ;-)

Groeten uit het zonnige Engeland,

Kevin.

  • 04 Maart 2010 - 18:21

    PaulvdS:

    fijn om te lezen dat alles goed .
    het lijkt best wel cool om daar te zitten zover weg en toch dichtbij .
    ik denk dat je zussen je al missen want nu was het rustig aan tafel zeiden ze.
    of heb ik zo begrepen.
    hoe is het met zwemmen nog iets gedaan ? of ben je meestal in de pub achter een schuimloos pilsje .
    verder heb ik niks meer te vertellen zie je wel weer.

  • 04 Maart 2010 - 18:41

    Fam. Van Delft:

    kevin zo te lezen gaat alles nog goed als je tijd straks voor je nog maar niet te kort is daar, wat je nog wil doen. hier gaat alles zijn gang groetjes uit waalwijk

  • 04 Maart 2010 - 21:14

    Angelique Kemmeren:

    Hi Kevin,

    Nou, nou volgens mij heb je een zeer leerzaam project daar in UK. Je kan daar volop je gang gaan wat onderzoek e.d. betreft. Leuk man. Zorg wel dat je dingen nog doet die je graag wil doen want wie weet wanneer je daar weer de kans voor krijgt.

    Veel plezier nog!
    Groetjes Angelique, Bert en the kids.

  • 04 Maart 2010 - 22:11

    Wendy:

    Hoi Kevin!
    Fijn om te horen dat je het nog steeds goed naar je zin hebt! en dat je veel cultuur snuift daar! veel plezier nog de laatste weken! tot snel!

    Kusje Wendy

  • 05 Maart 2010 - 13:22

    Jan:

    Je hebt het zo te lezen erg naar je zin. Ook leer je veel engelse cultuurdingen. De weken zijn kort en je programma vol, zou je wel op tijd op de boot zijn???

    Gr uit Vlijmen

  • 05 Maart 2010 - 14:00

    Fam. Knippels:

    Hoi Kevin,

    Wat heb jij de afgelopen weken weer veel gedaan zeg. En een mooi verhaal...

    Het begint al flink te korten daar. Fijn dat de terugreis ook alweer geregeld is. Nou succes nog met van alles en nog wat en geniet er nog van!
    Het is zo voorbij.

    Groeten Fam. Knippels

  • 05 Maart 2010 - 14:00

    Fam. Knippels:

    Hoi Kevin,

    Wat heb jij de afgelopen weken weer veel gedaan zeg. En een mooi verhaal...

    Het begint al flink te korten daar. Fijn dat de terugreis ook alweer geregeld is. Nou succes nog met van alles en nog wat en geniet er nog van!
    Het is zo voorbij.

    Groeten Fam. Knippels

  • 08 Maart 2010 - 11:18

    Corry V D Wiel:

    Hoi Kevin,
    Hier ligt weer sneeuw en bij jullie daar ook of heb je weer geluk dat het voor bij waait.
    We hebben een andere auto Peugeot partner zenith-4 maar dat zie je wel als je weer in NL bent.
    Nog even en je bent er weer!
    het gaat toch wel snel maar het is ook weer fijn als je thuis bent oost- west- thuis -best toch.
    Groeten uit Drunen .Wim en Corry van de Wiel

  • 11 Maart 2010 - 09:24

    Corrie Van Delft:

    Hey Kevin,
    nou ik heb alle verhalen gevolgd. geweldig wat een ervaringen aan de andere kant van het water.
    veel geleerd veel gezien en veel gedaan!
    Wij wensen je nog een fijne tijd daar (begint al hard te korten)geniet er nog van en voor over een paar weekjes een goede reis gewenst.
    groetjes Willie,Corrie en kids.

  • 12 Maart 2010 - 20:16

    Fam Hoskam:

    Hoi Kevin,
    Nog even genieten in Engeland. De tijd vliegt om. Veel plezier.
    Tot ziens.
    Peter-Ans and Kids.

  • 18 Maart 2010 - 13:46

    Annemoon V.d. Bogert:

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin! Geniet nog van de laatste week! Goede terugreis en tot snel!

    Groetjes Annemoon en de rest van de familie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wissington

Kevin in Engeland

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

Woodbridge, Colchester, Cambridge and Swimming

04 Maart 2010

London 2 and other things!!!

18 Februari 2010

London 1!!

03 Februari 2010

Zwemmen! :):)

20 Januari 2010

(Health and) Safety
Kevin

Actief sinds 09 Dec. 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 7923

Voorgaande reizen:

12 December 2009 - 27 Maart 2010

Kevin in Engeland

Landen bezocht: