(Goed) Begin van 2010? - Reisverslag uit Wissington, Verenigd Koninkrijk van Kevin Kok - WaarBenJij.nu (Goed) Begin van 2010? - Reisverslag uit Wissington, Verenigd Koninkrijk van Kevin Kok - WaarBenJij.nu

(Goed) Begin van 2010?

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

06 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Wissington

Hallo iedereen,

Deze week heb ik weer gewoon gewerkt en jawel, in de tomaten. Ook heb ik bijvoorbeeld alle proeven met tomaten langs gelopen. En beoordeeld hoe het gewas erbij stond. De Engelsen tellen niet, ze kijken alleen naar de plant en stand van zaken t.o.v. van een vergelijkbaar ras. Zie ik hier een verbetering?? Dit terwijl iedere Nederlandse tomatenteler elke week minimaal 2 uur met een meetlintje rondloopt, om te bepalen hoe het gewas erbij staat. Er staan 23 proeven in de kas en daarnaast nog 5 hoofdrassen en dit op 2 verschillende soorten substraten, voor de leek: dit is waar de planten op groeien en waar de wortels water opzuigen. ;-)

Oudjaarsdag was anders dan verwacht, gewoon werken zoals gewoonlijk. Ook werd er ’s avonds wat gedronken tijdens een samenzijn maar toch was het anders: Ik miste de oliebollen, staatsloterij en er was geen pijl te zien!! Ik moest naar Londen zeiden ze hier op het werk, daar was het vuurwerk, dat heb ik toch maar niet gedaan. Er was wel een overvloed aan Vodka, ik ben na de eerste lege fles maar gestopt, maar de voorraad was nog niet op. Sterk spul!

Een goed begin van 2010 heeft iets speciaals nodig: We gingen op zaterdag 2 januari winkelen in Kings Lynn, met zijn drieën. We zijn weg geweest van 10 tot 19 uur. Great Shopping in UK! Deze dag heb ik Mc. Donalds en pizza gegeten, mag wel voor een keer ;-) Ik kan zeggen dat ik erg moe was van dat dagje. Ook viel er toen weer sneeuw, ook bij ons, we zagen ’s morgens wel auto met sneeuw, maar bij ons lag niks!

De winkels zijn hier vergelijkbaar met Nederland, maar dan stukken goedkoper. Hier heb je Poundland, de naam zegt het al: alles voor een Pound vergelijkbaar met Action in Holland. In Nederland heb je de kijkshop, met de vitrines, hier heb je Argos met een grote catalogus, geen vitrines. Alleen de sierraden hebben een vitrine. En dan kun je het kopen, bijna alles is er te verkrijgen.

Afgelopen maandag was gelukkig weer een gewone werkdag, bijna iedereen was weer terug van ouders, familie of vrienden. Ik was met Robert weer eens rond gelopen om naar de tomaten te kijken op de houtvezel. Er is een kas met houtvezelsubstraat, en nog 3 andere plaatsen met houtvezel, een soort proef. Een ras is op dinsdag na Kerst geplant, op een goot met houtvezelmatten. De matten waren echter niet open en de watergift ging gewoon door, de planten stonden te verzuipen in het water. We hebben maar snel de matten opengemaakt, ik hoop dat ze het overleven. Dit was niet echt een goed voorbeeld van het telen van Britse tomaten!! ;-) :-)

Groeten uit UK en houdoe,
Kevin.

P.s. Foto’s zal ik weer op http://picasaweb.google.com/kok.de.kevin/Engeland# zetten.

  • 06 Januari 2010 - 17:56

    Bux:

    Heee gozert!!

    Allereerst de beste wensen nog man.. Hoe hange de tomaten erbij?

    Het is hier erg koud baas.. laagje sneeuw die niet weg wil, 2 weken terug een pak van ruim 20 cm.. Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt.. En nu komt er nog meer aan, en ook nog flinke kou, heb gisteren op het ijs gestaan en rondje geschaatst, hoe is het daar? Ook sneeuw? je kan hier wel heerlijk driften op parkeerplaatsen!!

    Ik ben weer weg, k hou je blog in de gaten en zie je volgende bericht weer tegemoet!

    Gr Meneer groente

  • 06 Januari 2010 - 20:09

    Nicole:

    Ha die Kevin

    Fijn om te lezen dat t goed met je gaat.
    Ik word goed op de hoogte gehouden van al je advonturen, maar vind t erg leuk om t nu zelf te kunnen lezen en zien.
    Ik wil je bij eze nog alle goeds voor 2010 toewensen.
    Veel groetjes Nicole

  • 06 Januari 2010 - 21:24

    Wendy:

    Ten eerste een happy newyear! en bedankt voor je felicitaties op mijn verjaardag!:)
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat en niet te zat he!

    Kusjes Wendy

  • 07 Januari 2010 - 09:12

    Mark Van Gelder:

    Hee Kevin,
    Alleereest nog de beste wensen uiteraard! Verder is het leuk om er een indruk van te krijgen wat je daar allemaal uitspookt, ondanks dat ik de vaktermen als leek niet begrijp:P

    nog veel plezier verder en ik zie wel weer een reisverslag verschijnen!

    laters

  • 07 Januari 2010 - 17:07

    Erik Stappers:

    Hej Kevin!
    Zo te lezen heb je het goed naar je zin in Engeland. Voor je het weet is je tijd daar over heb ik wel gemerkt in Spanje. Geniet er dus van en we spreken ons!

    Groeten,
    Erik

  • 07 Januari 2010 - 22:07

    Bram Mommers:

    Hoi Kevin,

    De beste wensen!

    Leuk iets van je te horen. Mooi dat je het naar je zin hebt in Engeland. Zorg dat je conditie op peil blijft.

    Groeten,

    Bram

  • 08 Januari 2010 - 12:37

    Jan Van Gaal:

    Hoi Kevin,
    Allerbeste wensen voor 2010 je hebt het zo te lezen prima naar je zin. Succes met de tomaten en ik hoop dat ze het overleven.

    Gr jan

  • 12 Januari 2010 - 22:11

    Fam Hoskam:

    Hoi Kevin,
    De allerbeste wensen.
    Leuk je verslagen te lezen en dat het goed met je gaat.
    Geniet van je vrije tijd ook al is deze schaars.
    Het is hier nog steeds brrrrrrrrrrrr koud.
    We kijken uit naar je volgende verslag en maak natuurlijk ook foto's!
    Groetjes Peter-Ans-Eline-
    Vincent- Simone.


  • 17 Januari 2010 - 10:00

    Noëlle En Lisenka:

    Hoi Kevin,

    Wel heel erg laat maar toch nog een goed 2010!

    Wij wensen je nog veel succes de laatste weken.

  • 20 Januari 2010 - 16:28

    Ome Cor:

    Allereerst wil ik je bedanken voor die leuke kaart, hij was er wel snel (2 dagen).
    Ik lees wel dat je de tomaten wil verzuipen maar dat heb je volgens mij thuis niet zo geleerd.Wij hopen dat je de kou goed hebt doorstaan,wek ze nog en tot snel.

    Groetjes Fam. Knippels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wissington

Kevin in Engeland

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

Woodbridge, Colchester, Cambridge and Swimming

04 Maart 2010

London 2 and other things!!!

18 Februari 2010

London 1!!

03 Februari 2010

Zwemmen! :):)

20 Januari 2010

(Health and) Safety
Kevin

Actief sinds 09 Dec. 2009
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 7926

Voorgaande reizen:

12 December 2009 - 27 Maart 2010

Kevin in Engeland

Landen bezocht: