Effe wennen - Reisverslag uit Wissington, Verenigd Koninkrijk van Kevin Kok - WaarBenJij.nu Effe wennen - Reisverslag uit Wissington, Verenigd Koninkrijk van Kevin Kok - WaarBenJij.nu

Effe wennen

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

23 December 2009 | Verenigd Koninkrijk, Wissington

Hello people from Holland,

Zo het eerste weekje zit er hier in Engeland al op. En zo te horen hebben jullie zwaar weer gehad daar in Nederland. Ook hier is veel sneeuw gevallen, echt last had ik er niet van. De sneeuwbuien van zondag 20 december hebben wij hier overgeslagen. Ik probeer een goede afwisseling te geven van wat ik hier allemaal doe en wat ik allemaal tegenkom tijdens de stage en in de vrije uren.

Ik ben zaterdag 12 december richting Hoek van Holland gereden met de familie. Het moment dat ik echt afscheid moest nemen en pa, ma en mijn zusjes was zwaarder dan verwacht en was niet echt leuk. En toen met de auto naar de boot. Op de stenaline, de ferry naar Engeland was alles goed geregeld en netjes. De tocht zelf was ’s nachts en ik heb toen niet echt lekker geslapen, eerlijk gezegd heb ik ieder uur van de klok gezien.
’s Ochtends een ontbijtje, er lagen ook Engelse eieren en spek, die heb ik nog maar even laten liggen. En toen rijden en ja, links. Dat was in het begin wel effe wennen, maar na een paar rotondes en een snelweg was ik al gewend. Het ergste was dat ik een paar straten voordat ik bij Cornerways Nursery arriveerde een ree voor de auto had. Ik kon op 2 meter voor het dier stoppen, anders had ik waarschijnlijk een flinke deuk. Ik heb zo’n 2,5 uur gereden, was ergens op een rotonde nog verkeerd gereden. Ik was er iets voor 9.00 uur Engelse tijd.
James van Cornerways leidde me eerst naar mijn kamer en we gingen meteen naar de kassen om wat tomaten te bekijken, ik heb een complete rondleiding gehad. Ik heb verder mijn koffers (lees: auto) leeg gemaakt en heb ik een beetje bijgeslapen.

Maandag: om half 10 moest ik me melden bij de receptie. Ik moest wat papieren over mijn gezondheid invullen en moest een film van een half uur bekijken over “Health and Safety”. Ja, dat ik UK, veel regels die moeten worden nageleefd. Daarna nog een instructie van een half uur over de kwekerij en waar ik allemaal op moet letten tijdens het werken. En toen, om 11 uur begon het werken. Indraaien en dieven ofwel twisting and shooting.

De dagen erna heb ik ook gewoon gewerkt en ben ik vaak naar Downham Market gedaan, een plaatsje op 15 km afstand van de kwekerij. Ik moest eten halen en ook een rekening op een Engelse bank openen. Ook even langs de benzinetank gegaan, ik moest tanken. Eerst even binnen vragen of het wel unleaded `95 was. De man achter de balie kon het me niet vertellen, hij wist het niet. Ik heb het gokje maar gewaagd en zag later buiten op een bordje dat het unleaded 95 was.

Vrijdag ben ik naar Ely geweest, met de mensen van cornerways naar de christmas party. We begonnen met bowlen om 19.00 uur, we waren met 9 mensen en speelden 2 games. De eerste game werd ik 2e of 3e en de laatste game werd ik eerste!!! Haha, laat de Engelsen maar wat zien. Wat me ook opviel was de maat van de glazen bier, dat is gewoon meer dan een halve liter!! Ook houden ze die twee vingers schuim niet aan, dat zou allemaal winst zijn voor de barman, zonde!!!! Daarna eten bij de Thai, de meeste waren daar voor, de keuze was gemaakt. Na het eten nog even naar een pub. Ik lag om 2.30 uur weer in mijn bed, dat was een lange dag maar wel voor herhaling vatbaar.

Zaterdag was ik goed moe, maar Robert, mijn supervisor had dienst en moest het watergeven regelen. Ik heb met hem meegelopen die dag. Hij heeft mij nog verder vanalles uitgelegd over de werking van de kwekerij en op welke manier ze dingen hier aanpakken. ’s Avonds heb ik mijn eerste was gedaan, geslaagd op vele punten maar de witte was was nog niet helemaal wit, om het zo maar te zeggen. ;-)

Zondag ben ik ’s morgens nog even bij de tomaten geweest en ben ik er daarna op uit getrokken naar Kings Lynn, een grotere stad dan Downham Market en daar hebben ze internet. Op mijn shoppinglist stonden ook snowboots, ik kreeg steeds koudere tenen in mijn werkschoenen als ik de auto rijklaar moest maken. Internet had ik snel gevonden en aangeschaft maar de snowboots kon ik niet vinden. Wel kun je overal over de bordjes vallen: pas op, natte vloer en de stoep voor de ingang van de winkel zijn dan van die gladde tegels waar geen mat op ligt????? Ze denken hier wel veel na over Heath and Safety maar op sommige punten ontbreekt er weleens wat.
Ook heb ik het zwembad al gezien, het is aan de weg richting de supermarkt, Tesco. Ik ben er nog niet geweest, dat ga ik na de kerst eens bekijken, als al die sneeuw weer eens weg is.

Ik zal proberen om jullie een beetje up-to-date te houden daar in NL.

Verder wil ik iedereen prettige kerstdagen wensen!!!

Good bye en Houdoe!!!

p.s. Foto’s komen op: http://picasaweb.google.com/kok.de.kevin


  • 27 December 2009 - 21:22

    Familie Vd Bogert:

    Ik heb net even met je moeder gebeld en hoorde van je weblog. dus gelijk maar even reageren, nou ja, snel gaat dat niet en 2 vingers typen. je hebt een leuk reis verslag er op staan, zo kunnen we een beetje bij houden wat je allemaal beleeft, hier is alles oké, de kerst is weer achter de rug, het was best gezellig,onze hartelijke groeten, ik heb je nu gemaild maar ik zal de dames het ook eens laten doen dat is ook leuk, kevin het beste geniet er van maar dat zal best wel lukken als je gewend bent,
    groetjes henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Wissington

Kevin in Engeland

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2010

Woodbridge, Colchester, Cambridge and Swimming

04 Maart 2010

London 2 and other things!!!

18 Februari 2010

London 1!!

03 Februari 2010

Zwemmen! :):)

20 Januari 2010

(Health and) Safety
Kevin

Actief sinds 09 Dec. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 7927

Voorgaande reizen:

12 December 2009 - 27 Maart 2010

Kevin in Engeland

Landen bezocht: